Power Ranking 2.0
By lepiej reprezentować widzom ogólny poziom umiejętności gracza, Poważna Liga posiada system rankingowy w którym gracz pokonując rywali, zdobywa punkty, a przegrywając pojedynki je traci. Skumulowane punkty, które gracze zbierają od 1 sezonu poważnej ligi, zostają zaprezentowane medalem.
Obecną bazę graczy i ich poziom oraz PP można zobaczyć TUTAJ
Placementy i kalibracja
Nowy kierowca w poważnej lidze od teraz posiada ukrytą rangę, która odsłoni się dopiero po zagraniu 5 sesji(tj. 5 tygodni). To oznacza że nie trzeba się wspinać po szczeblach kariery od 0 PP. Ze względu na tak drastyczną zmianę w systemie, która została wprowadzona w sezonie 8 z premierą rankingu 2.0, wszyscy gracze muszą przejść przez placementy. Jak działa kalibracja od środka? Startowy gracz otrzymuje 250 PP, punkty w kalkulacji są podwojone a tarcza zostaje wyłączona. Aktualni już gracze, w ramach kalibracji stracili połowę PP, później dostają 250 PP premii, punkty w kalkulacji są podwojone a tarcza zostaje wyłączona.
Obliczenie PP
Po zakończeniu wyścigu, algorytm przyznaje lub usuwa PP(poważne punkty) każdemu graczowi w zależności od wyniku końcowego. Osiąga się to poprzez sprawdzenie tabeli (pokazanej poniżej). Dla każdego gracza wyścigu, tabela jest analizowana w celu przeprowadzenia pojedynku jeden na jednego z każdym przeciwnikiem wyścigu. Jeśli gracz ukończył wyścig z 6 przeciwnikami, tabela zostanie skonsultowana w celu ustalenia zysku / straty PP dla wszystkich 6 przeciwników. Po zebraniu tych wartości suma jest dzielona przez liczbę przeciwników, aby uzyskać średnią wartość PP którą gracz otrzyma.
Różnica rang | Wygrana z gorszym | Wygrana z lepszym | Przegrana z gorszym | Przegrana z lepszym |
---|---|---|---|---|
0 | 50 | 50 | -50 | -50 |
1 | 46 | 55 | -55 | -45 |
2 | 42 | 60 | -60 | -40 |
3 | 39 | 65 | -65 | -35 |
4 | 36 | 70 | -70 | -30 |
5 | 33 | 75 | -75 | -25 |
6 | 31 | 85 | -85 | -22 |
7 | 29 | 95 | -95 | -19 |
8 | 27 | 105 | -105 | -16 |
9 | 26 | 115 | -115 | -13 |
10 | 25 | 125 | -125 | -10 |
Przykład
Aby podać przykład użycia systemu, prześledzmy wyścig, w którym jest czterech graczy:
- 1 miejsce: Gracz A (Rank 10)
- 2 miejsce: Gracz B (Rank 7)
- 3 miejsce: Gracz C (Rank 8)
- 4 miejsce: Gracz D (Rank 5)
Aby obliczyć zysk PP gracza A, należy zapoznać się z tabelą trzy razy - raz dla każdego przeciwnika. W tym przypadku Gracz A pokonał gracza z różnicą trzech poziomów, różnicą dwóch poziomów i różnicą pięciu poziomów. Można zatem ustalić, że Gracz A zdobył odpowiednio 42, 46 i 33 PP. Ta wartość jest następnie sumowana, aby uzyskać w sumie 121, a następnie podzielona przez trzy, aby uzyskać średnią wartość +40PP. Obliczenia te są wykonywane dla każdego gracza w celu ustalenia zysku / straty PP każdego gracza.
Od Drewna do legendy
Na podstawie skumulowanych PP gracza, system dla lepszej przejrzystości, przyznaje graczowi wizualną rangę/medal. Każda ranga ma przypisaną wartość PP jaką gracz musi posiadać na koncie by osiągnąć dany poziom (pokazany poniżej)
Dywizja | Warunki |
---|---|
![]() ![]() ![]() | 0 / 75 / 150 PP |
![]() ![]() ![]() | 250 / 325 / 400 PP |
![]() ![]() ![]() | 525 / 625 / 725 PP |
![]() ![]() ![]() | 875 / 1000 / 1125 PP |
![]() ![]() ![]() | 1300 / 1450 / 1600 PP |
![]() ![]() ![]() | 1800 / 1975 / 2150 PP |
![]() ![]() ![]() | 2375 / 2575 / 2775 PP |
![]() ![]() ![]() | 3050 / 3325 / 3625 PP |
![]() ![]() ![]() | 3950 / 4400 / 5000 PP |
![]() | Posiadacz Diament III z najwyższą ilością PP |
Tarcza
By zmniejszyć szansę na spadek z niższych rang, niższe rangi posiadają mocną tarczę która absorbuje punkty ujemne z końcowego rezultatu. Tarcza osłabia się co dywizję o 10%
Rank | % Ochrony |
---|---|
Drewno | 90% |
Brąz | 80% |
Srebro | 70% |
Złoto | 60% |
Platyna | 50% |
Szmaragd | 40% |
Szafir | 30% |
Rubin | 20% |
Diament | 10% |
Zanikanie
By nie pozwolić graczu osiąść na laurach, nieobecność na wyścigu wiąże się z symboliczną stratą PP.
Rank | Strata |
---|---|
Drewno - Brąz | 1 PP |
Srebro - Złoto | 2 PP |
Platyna - Szmaragd | 3 PP |
Diament - Szafir | 4 PP |
Rubin | 5 PP |
Gwarantowane punkty
Na koniec sezonu, punkty zdobyte w klasyfikacji ogólnej, które gracze otrzymują na podstawie zajętej pozycji w wyścigu również mają znaczenie dla systemu rankingowego poważnej ligi.
Punkty te zostają dodane do puli minimalnej gracza. To oznacza, że jeżeli np. gracz ukończył 1 sezon z 5 punktami w klasyfikacji ogólnej, to w następnym sezonach jego konto nie może mieć mniej niż 5 PP. Punkty minimalne kumulują się co sezon aż do maksimum jakim jest 1300 PP(Platyna 1)