Power Ranking 2.0

By lepiej reprezentować widzom ogólny poziom umiejętności gracza, Poważna Liga posiada system rankingowy w którym gracz pokonując rywali, zdobywa punkty, a przegrywając pojedynki je traci. Skumulowane punkty, które gracze zbierają od 1 sezonu poważnej ligi, zostają zaprezentowane medalem.

Obecną bazę graczy i ich poziom oraz PP można zobaczyć TUTAJ

Placementy i kalibracja

Nowy kierowca w poważnej lidze od teraz posiada ukrytą rangę, która odsłoni się dopiero po zagraniu 5 sesji(tj. 5 tygodni). To oznacza że nie trzeba się wspinać po szczeblach kariery od 0 PP. Ze względu na tak drastyczną zmianę w systemie, która została wprowadzona w sezonie 8 z premierą rankingu 2.0, wszyscy gracze muszą przejść przez placementy. Jak działa kalibracja od środka? Startowy gracz otrzymuje 250 PP, punkty w kalkulacji są podwojone a tarcza zostaje wyłączona. Aktualni już gracze, w ramach kalibracji stracili połowę PP, później dostają 250 PP premii, punkty w kalkulacji są podwojone a tarcza zostaje wyłączona.

Obliczenie PP

Po zakończeniu wyścigu, algorytm przyznaje lub usuwa PP(poważne punkty) każdemu graczowi w zależności od wyniku końcowego. Osiąga się to poprzez sprawdzenie tabeli (pokazanej poniżej). Dla każdego gracza wyścigu, tabela jest analizowana w celu przeprowadzenia pojedynku jeden na jednego z każdym przeciwnikiem wyścigu. Jeśli gracz ukończył wyścig z 6 przeciwnikami, tabela zostanie skonsultowana w celu ustalenia zysku / straty PP dla wszystkich 6 przeciwników. Po zebraniu tych wartości suma jest dzielona przez liczbę przeciwników, aby uzyskać średnią wartość PP którą gracz otrzyma.

Różnica rangWygrana z gorszymWygrana z lepszymPrzegrana z gorszymPrzegrana z lepszym
05050-50-50
14655-55-45
24260-60-40
33965-65-35
43670-70-30
53375-75-25
63185-85-22
72995-95-19
827105-105-16
926115-115-13
1025125-125-10

Przykład

Aby podać przykład użycia systemu, prześledzmy wyścig, w którym jest czterech graczy:

Aby obliczyć zysk PP gracza A, należy zapoznać się z tabelą trzy razy - raz dla każdego przeciwnika. W tym przypadku Gracz A pokonał gracza z różnicą trzech poziomów, różnicą dwóch poziomów i różnicą pięciu poziomów. Można zatem ustalić, że Gracz A zdobył odpowiednio 42, 46 i 33 PP. Ta wartość jest następnie sumowana, aby uzyskać w sumie 121, a następnie podzielona przez trzy, aby uzyskać średnią wartość +40PP. Obliczenia te są wykonywane dla każdego gracza w celu ustalenia zysku / straty PP każdego gracza.

Od Drewna do legendy

Na podstawie skumulowanych PP gracza, system dla lepszej przejrzystości, przyznaje graczowi wizualną rangę/medal. Każda ranga ma przypisaną wartość PP jaką gracz musi posiadać na koncie by osiągnąć dany poziom (pokazany poniżej)

DywizjaWarunki
Drewno
0 / 75 / 150 PP
Brąz
250 / 325 / 400 PP
Srebro
525 / 625 / 725 PP
Złoto
875 / 1000 / 1125 PP
Platyna
1300 / 1450 / 1600 PP
Szmaragd
1800 / 1975 / 2150 PP
Szafir
2375 / 2575 / 2775 PP
Rubin
3050 / 3325 / 3625 PP
Diament
3950 / 4400 / 5000 PP
Legenda
Posiadacz Diament III z najwyższą ilością PP

Tarcza

By zmniejszyć szansę na spadek z niższych rang, niższe rangi posiadają mocną tarczę która absorbuje punkty ujemne z końcowego rezultatu. Tarcza osłabia się co dywizję o 10%

Rank% Ochrony
Drewno90%
Brąz80%
Srebro70%
Złoto60%
Platyna50%
Szmaragd40%
Szafir30%
Rubin20%
Diament10%

Zanikanie

By nie pozwolić graczu osiąść na laurach, nieobecność na wyścigu wiąże się z symboliczną stratą PP.

RankStrata
Drewno - Brąz1 PP
Srebro - Złoto2 PP
Platyna - Szmaragd3 PP
Diament - Szafir4 PP
Rubin5 PP

Gwarantowane punkty

Na koniec sezonu, punkty zdobyte w klasyfikacji ogólnej, które gracze otrzymują na podstawie zajętej pozycji w wyścigu również mają znaczenie dla systemu rankingowego poważnej ligi.

Punkty te zostają dodane do puli minimalnej gracza. To oznacza, że jeżeli np. gracz ukończył 1 sezon z 5 punktami w klasyfikacji ogólnej, to w następnym sezonach jego konto nie może mieć mniej niż 5 PP. Punkty minimalne kumulują się co sezon aż do maksimum jakim jest 1300 PP(Platyna 1)